Pó dłujkem pśetergnjenju jo serbska tradicija jatšownego spiwanja zasej žywa.
Śichy pětk jo Chor Łužyca spiwał w Dešańskej cerkwi, kótaraž jo była nabita połna z domorodnymi a gósćami.
W žednych jsach Dolneje Łužyce su se źowća a žeńske zejšli jatšownicu 5. apryla k tradicionelnemu spiwanjeju, aby zapowědali zrowastawanje Jezusa Kristusa. W Janšojcach su se spiwarki zmakali jatšownu njeźelu na Pipanojskej najsy pśi Labšojc kjarcmje „K Lipje“ zeger 6:00. Pón su śěgnuli pó jsy.
Teke w gmejnje Gołkojce su se zachopili zeger 6. Tudy w wejsnem źělu Dalice pśed kjarchobom jo pozawnowy chor jatšowne zapowědanje pśewzeł. Jaden źěl chora jo śěgnuł wót Dalica do Gołbina, pótom do Cazowa a slědk do Gołkojc. Druga kupka jo była ducy do Glinska a dalej do Pódgóle. Kupce su se zasej zmakałej pśed Gołkojskeju cerkwju k nabóžninu. Na kóńcu jo se wótměło gromadne jatšowne snědanje we wósadnej žurli.
We srědnej Łužyce jo dało spiwanje w Rownem. Połnoc w jatšownej nocy su se žeńske a źowća wupórali, aby jatšowne žognowanje donjasli do domow. Ako słyńco górjej jo zejšło, ten nałog jo skóńcył na Njepilic dwórje.
W Gatojcach jo se wótměło jatšowne spiwanje nowšego casa stwórty raz. Mósćański chor woblacony w Mósćańskej drastwje jo spiwał nimske a serbske kjarliže w Barbuku, Nowej jsy, Móst a Husu. Jo zazněło jaden z nejrědnjejšych dolnoserbskich kjarližow „Ak słyńco górjej stupašo“:
„Ak słyńco górjej stupašo,
mój Kristus z rowa stawašo,
Haleluja, haleluja.“
Die Tradition des Ostersingens ist wieder lebendig
Nach langen Jahren der Unterbrechung ist die wendische Tradition des Ostersingens wieder lebendig geworden.
Der Chor Łužyca trat bereits am Karfreitag in der bis auf den letzten Platz gefüllten Dissener Kirche vor Einheimischen und Gästen auf.
In etlichen Dörfern der Niederlausitz trafen sich Mädchen und Frauen am Ostermorgen des 5. April zum traditionellen Gesang, um die Auferstehung von Jesus Christus zu verkünden. In Jänschwalde kamen die Sängerinnen am Ostersonntag im Ortsteil Kolonie am Gasthof „Zur Linde“ um 6 Uhr zusammen und zogen danach durchs Dorf.
Auch in der Gemeinde Kolkwitz ging es um 6 Uhr los. Hier übernahm der Posaunenchor am Friedhof Dahlitz die österliche Verkündigung. Ein Teil des Chores zog dann nach Gulben und weiter nach Zahsow. Die zweite Gruppe war unterwegs nach Glinzig und Puttgolla. Zum Schluss trafen sich alle wieder zur Andacht vor der Kolkwitzer Kirche und zum Osterfrühstück im Gemeindesaal.
In der mittleren Lausitz wurde in Rohne gesungen. In der Osternacht gingen die Frauen und Mädchen um Mitternacht los, um den Ostersegen an die Häuser zu bringen. Bei Sonnenaufgang endete der Brauch auf dem Njepilahof.
In Teichland wurde das Ostersingen zum vierten Mal in neuerer Zeit durchgeführt. Der Heinersbrücker Chor trat in der Heinersbrücker Tracht auf und sang wendische und deutsche Choräle in Bärenbrück, Neuendorf, Maust und Heinersbrück. So erklang eines der beliebtesten wendischen Kirchenlieder „Frühmorgens da die Sonn’ aufgeht“.
Foto: Jatšowne spiwanje – Ostersingen in Jänschwalde 2013
Quelle: youtube